Jak zadbać o swoje ciało - czyli proste wskazówki dla każdej z nas

Dużo mówi się o tym jak dbać o siebie w ciąży. Mało jest informacji co robić później, aby uchronić się przed powikłaniami po porodzie i dolegliwościami bólowymi. Często po porodzie kobieta koncentruje swoją uwagę na maleństwie, zapominając kompletnie o sobie.

Czy kobieta nie powinna w pierwszej kolejności zadbać o siebie?

Zdrowa mama na pewno będzie miała dużo więcej energii i radości z macierzyństwa.

W jaki sposób zadbać o swoje zdrowie, aby uchronić się przed problemami takimi jak nietrzymanie moczu, rozstęp mięśni prostych brzucha, dolegliwości bólowe (szczególnie okolica kręgosłupa, karku, kości krzyżowej), problemy trawienne (zgaga, zaparcia, wzdęcia), bóle głowy i zmęczenie?

Odpowiedź jest prosta, wystarczy pilnować się podczas niektórych czynności dnia codziennego.

Jak podnosić dziecko/ ciężki przedmiot?

  • podnoś z WYDECHEM,

  • ustaw kręgosłup prosto,

  • pracuj na nogach

                      

Jak karmić?

  • Ułóż się w wygodnej pozycji (dla Ciebie),

  • połóż maluszka na poduszce, tak aby dosięgał do piersi,

  • staraj się nie trzymać dziecka na rękach, obejmuj go, ale nie dźwigaj,

  • utrzymuj prosty kręgosłup, nie garb się!

    

 

Co w toalecie?

  • Nie przyj! Jeśli masz problem z zaparciami-rozluźnij się (pij dużo wody),

  • staraj się usiąść prosto na sedesie, narządy wewnętrzne są wtedy rozluźnione,

  • nie rób siusiu na zapas- to może powodować nadreaktywny pęcherz;

      

 

Dbaj o swoją postawę!

  • staraj się nie garbić,

  • nie pochylaj głowy (zrób sobie przerwę od telefonu/ laptopa),

  • cofnij barki i głowę w tył,

  • wycofaj dolne żebra do tyłu,

  • skieruj kość krzyżową w dół, a spojenie łonowe w górę;

     

Co z innymi czynnościami?

  • noś maleństwo w chuście, zamiast na biodrze,

  • powoli wracaj do aktywności fizycznej- zacznij od regularnych spacerów z dzieckiem

 

Wszystko wydaje się proste, ale zastanów się czy wykonujesz wszystkie te czynności w taki sposób? Wystarczy wprowadzić drobne nawyki. Gwarantuję, że poczujesz różnicę! :)

 

Trzymam kciuki za twoją systematyczność.

Pozdrawiam!

Aneta Sawicka

mgr fizjoterapii

LOKALIZACJA

   

WIĘCEJ

DOŁĄCZ DO ZESPOŁU

 

WIĘCEJ

PARTNERZY

 

WIĘCEJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.