Szkoła Rodzenia Picolino ul.Twardowskiego 42/7 30-312 Kraków

POLITYKA PRYWATNOŚCI

 

polityka prywatności  sklepu internetowego pod adresem: www.picolino.pl

§1

INFORMACJE PODSTAWOWE

  1. W niniejszym dokumencie pn. „Polityka prywatności” (dalej: „Polityka prywatności”) określono zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów i Użytkowników korzystających ze Sklepu i Serwisu dostępnego pod adresem internetowym: www.picolino.pl 
  2. Administratorem Danych Osobowych przekazywanych przez Klientów i Użytkowników za pośrednictwem Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem internetowym www.picolino.pl jest: Karolina Bzowska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Karolina Bzowska Szkoła Rodzenia Picolino, zarejestrowaną pod numerem NIP: 6792947585, REGON: 122448565, adres do doręczeń: ul. Twardowskiego 42/1, 30-312, Kraków – zwana dalej „Administratorem”. 
  3. Dane kontaktowe Administratora:
  • adres korespondencyjny:ul. Twardowskiego 42/1, 30-313 Kraków
  • adres e-mail:biuro@picolino.pl
  1. Inspektorem Danych Osobowych (dalej: IOD) do którego można się zwrócić z pytaniami lub żądaniami we wszystkich sprawach dotyczących danych osobowych jest: Karolina Bzowska
  • adres korespondencyjny: Twardowskiego 42/1, 30-312 Kraków
  • adres e-mail: biuro@picolino.pl
  1. Administrator wskazuje, że Dane Osobowe Klientów i Użytkowników (dalej „Dane Osobowe”) korzystających ze Sklepu Internetowego i Serwisu przetwarzane są zgodnie z postanowieniami Polityki prywatności oraz Regulaminu Sklepu Internetowego. Administrator zapewnia, że Dane Osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 
  2. Zastosowane w tym dokumencie słowa rozpoczynające się dużą literą (np. Sprzedawca, Sklep) mają znaczenie zgodne z definicjami zawartymi w Regulaminie Sklepu Internetowego, który jest dostępny na stronie internetowej Sklepu.

§2

POZYSKIWANIE I GROMADZENIE DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dane osobowe Użytkowników i Klientów Sklepu Internetowego oraz Serwisu są pozyskiwane za pośrednictwem następujących funkcjonalności: formularza kontaktowego, formularza zapisu na Newsletter, formularza składania zamówienia na Produkt, formularz rejestracji Konta, wiadomości przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej oraz danych logowania, form kontaktu bezpośredniego, a także danych zamieszczonych na Koncie Klienta. 
  2. Administrator informuje, że Sklep i Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach operatora: ehost.pl
  3. Administrator zgodnie z prawem przetwarza i przechowuje Dane Osobowe Klientów i Użytkowników niezbędne do realizacji usług dostępnych w Serwisie, Sklepie Internetowym i/lub wykonania umowy. Administrator jest uprawniony do przetwarzania zgromadzonych przez niego Danych Osobowych wyłącznie w celu: 
    1. podjęcia na żądanie Klienta działań przed zawarciem umowy, zawarcia i realizacji umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usługi elektronicznej, przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, kontaktu z Klientem w celu wykonania umowy lub obsługi Klienta, (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    2. udostępnienia możliwości skorzystania z płatności elektronicznych, a także w przypadku zwrotu należności na rzecz Klienta, przyjmowania oświadczeń odstąpienia od zawartych umów sprzedaży na odległość zgodnie przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, marketingu bezpośredniego własnych produktów lub usług, zapewnienia pełnej obsługi Klienta, w tym zakładania i zarządzania Kontem, rozwiązywania problemów technicznych i udostępniania odpowiednich funkcji, dostosowania oferty i reklam do Klienta, monitorowania aktywności Klienta, przeprowadzenia kontroli i analizy w celu poprawy usług dostępnych przez Sklep, kontroli przestrzegania Regulaminu Sklepu, przechowywania danych dla celów archiwizacyjnych oraz na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Sprzedawcy (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
    3. spełnienia wymogów prawnych w zakresie przepisów podatkowych i rachunkowych (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
  1. Administrator gromadzi, przetwarza i przechowuje Dane Osobowe Klientów w następującym zakresie:
  1. w każdym przypadku zawarcia umowy (dalej: Podstawowe Dane Osobowe):
    1. adres poczty elektronicznej (adres e-mail),
    2. imię i nazwisko,
    3. nazwę firmy (w przypadku przedsiębiorców), 
    4. NIP (w przypadku przedsiębiorców),
    5. adres zamieszkania lub prowadzenia działalności gospodarczej
    6. numer telefonu,
    7. numer rachunku bankowego w przypadku płatności elektronicznych
  1. w przypadku zawarcia umowy dotyczącej Produktu w postaci szkolenia, kursu lub warsztatów, a także Produktu zindywidualizowanego i dopasowanego do potrzeb konkretnego Klienta, Sprzedawca gromadzi, przetwarza i przechowuje oprócz Podstawowych Danych Osobowych następujące dodatkowe dane osobowe Klienta (dalej: Dodatkowe Dane Osobowe): 
  1. przewidywana data porodu
  2. data urodzenia
  1. Dodatkowe Dane Osobowe są zbierane w celu odpowiedniego przygotowania i dopasowania Produktu do potrzeb Klienta.
  2. Podanie przez Klienta lub Użytkownika Podstawowych i Dodatkowych Danych Osobowych jest całkowicie dobrowolne, ale równocześnie niezbędne do pełnej realizacji przez Sprzedawcę usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu i Serwisu. W przypadku odmowy udzielenia przez Klienta lub Użytkownika zgody na podanie Danych Osobowych lub wycofania zgody uprzednio udzielonej, Sprzedawca jest uprawniony do odmowy zawarcia lub wykonania umowy. 
  3. Administrator jest uprawniony do filtrowania oraz blokowania wiadomości przesyłanych w ramach Serwisu i Sklepu Internetowego. Administrator ma prawo blokować w szczególności wiadomości, które mają charakter spamu, zawierają niedozwolone treści lub też w inny sposób zagrażają bezpieczeństwu Użytkowników i Klientów Sklepu internetowego oraz Serwisu.

§3

PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH 

  1. Dane Osobowe Klienta i Użytkownika mogą zostać przekazane: pracownikom i współpracownikom Sprzedawcy, a także partnerom, innym podmiotom za pomocą, których Klient dokonuje płatności za zakupy w Sklepie Internetowym, które to podmioty zbierają, przetwarzają i przechowują dane osobowe zgodnie ze swoimi regulaminami i politykami prywatności. Dane Osobowe Klienta są przekazywane w/w podmiotom wyłącznie w niezbędnym zakresie służącym realizacji usług tak, aby Klient mógł zakupić i otrzymać Produkt oraz za niego zapłacić.  
  2. Przetwarzanie Danych Osobowych w ograniczonym zakresie może być dokonywane przez partnerów Administratora np. dostawcy usług teleinformatycznych, marketingowych, prawnych, księgowych i innych niezbędnych do prowadzenia i utrzymania Sklepu i Serwisu.
  3. Administrator zapewnia, że każdy podmiot, któremu powierzono przetwarzanie Danych Osobowych na podstawie odrębnej umowy jest zobowiązany do przestrzegania zasad poufności i bezpieczeństwa Danych Osobowych.  
  4. W przypadkach określonych w przepisach prawa Dane Osobowe Klienta mogą być przekazane organom państwowym i publicznym. 
  1. Administrator nie podejmuje decyzji, które opierałyby się na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych. 
  1. Administrator wskazuje, że w stosunku do Klienta mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.

§4

NEWSLETTER 

  1. Newsletter oraz inne informacje handlowe będą wysyłane wyłącznie do Użytkowników i Klientów, którzy wyrażą na to zgodę i podadzą swój adres e-mail. 
  1. Newsletter ma na celu przekazać Użytkownikom i Klientom bieżące informacje o ofertach, promocjach, nowościach i innych akcjach prowadzonych przez Sprzedawcę.
  1. Użytkownik i Klient ma prawo w każdym czasie do rezygnacji z usługi wysyłki Newslettera i innego rodzaju informacji handlowej na pocztę elektroniczną. W tym celu należy kliknąć w link znajdujący się na końcu każdego Newslettera. Rezygnację można złożyć także poprzez adres e-mail: info@picolino.pl

§5

PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH  

      1. Dane Osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1; dalej zwane również jako: „RODO”), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000), ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204, z późn. Zm.), a także innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.  

§6

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH  

  1. Administrator zapewnia, że stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych adekwatną do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.   

§7

CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH

  1. Dane Osobowe przechowywane są przez czas niezbędny do wykonania umowy, realizacji roszczeń reklamacyjnych, jak również do potwierdzenia wykonania obowiązków Administratora oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – jednak nie dłużej niż 10 lat od dnia pozyskania danych.
  2. W przypadku gdy jedyną podstawą przetwarzania danych jest zgoda na ich przetwarzanie, w przypadku cofnięcia zgody, dane będą niezwłocznie usuwane. 

§8

PRAWA I OBOWIĄZKI  

  1. Klient ma prawo w każdej chwili dostępu do swoich Danych Osobowych gromadzonych przez Administratora. Klient ma prawo do weryfikacji, modyfikacji, uzupełnienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania, przeniesienia danych, a także zaprzestania przetwarzania danych osobowych Klienta, jak również prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w określonym celu, jeżeli Klient taką zgodę uprzednio wyraził oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Uprawnienia te przysługują bez podania przyczyny. Klient może przesłać wniosek lub oświadczenie woli na adres siedziby Administratora: ul. Twardowskiego 42/1, 30-312 Kraków. 
  2. Administrator informuje, że usunięcie Danych Osobowych lub odmowa ich przetwarzania przez Administratora może spowodować brak możliwości realizacji umowy oraz usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu i Serwisu albo jej poważne ograniczenie.  
  3. Klient wyraża zgodę na przetwarzanie Danych Osobowych dla celu realizacji umowy oraz usługi poprzez zaakceptowanie oświadczeń zawartych w formularzach dostępnych na stronie internetowej Sklepu i Serwisu. Niektóre z oświadczeń są nieobowiązkowe. 
  4. Klient, który usunął  Konto w Sklepie, ma prawo żądać, na warunkach przewidzianych w RODO, usunięcia danych osobowych trwale z zasobów Administratora tych danych. 
  5. Administrator jest zobowiązany do udzielenia informacji o działaniach podjętych w związku z żądaniami Klienta, bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca od otrzymania żądania. Termin może zostać przedłużony w razie potrzeby o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. Administrator niezwłocznie powiadomi o tej okoliczności Klienta lub Użytkownika.
  6. Administrator może udzielić informacji według własnego wyboru:
    1. listem poleconym lub
    2. drogą elektroniczną 

na podane przez Klienta lub Użytkownika dane kontaktowe.

  1. Administrator jest zobowiązany postępować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i ogólnie przyjętymi zasadami współżycia społecznego. 
  2. Klient i Użytkownik ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku stwierdzenia niezgodnego z prawem przetwarzania jego danych osobowych.  

§9

ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI

  1. Administrator jest uprawniony i zobowiązany do wprowadzenia zmian w Polityce Prywatności. Zmiany obowiązują po 14 dniach od dnia ich publikacji na stronie Sklepu i Serwisu.
  2. Administrator jest uprawniony do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności, na które może wpłynąć m.in. rozwój Sklepu, technologii internetowej, a także zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
  3. Administrator każdorazowo umieszcza informację o zmianach w Polityce Prywatności na stronie Sklepu.
  4. Polityka Prywatności jest dostępna do pobrania dla Klientów i Użytkowników na stronie Sklepu w zakładce „Polityka Prywatności”.
  5. Niniejsza Polityka Prywatności obowiązuje od dnia 2.11.2021 roku.